27 juli pechdag - Reisverslag uit Ehrlich, Duitsland van Mieke Veen - WaarBenJij.nu 27 juli pechdag - Reisverslag uit Ehrlich, Duitsland van Mieke Veen - WaarBenJij.nu

27 juli pechdag

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Juli 2014 | Duitsland, Ehrlich

Vandaag na het uitgebreide ontbijtbuffet naar Koblenz gereden. Leuk ritje van 60 km binnendoor. Het wordt steeds warmer en als we er aankomen is het 26 graden. Das heul warm voor een motorpak met helm! Gelukkig hebben we de zijkoffers op de camping al leeg gemaakt en dus kunnen de jassen en de helmen in de koffers! Geen gezeul dus. Maar met laarzen en motorbroek aan is het ook nog wel warm. Er zijn speciale vakken om de motor te parkeren, das mooi én niet betalen, neem ik aan....
Naar het Deutsche Eck gelopen, foto's gemaakt en geflimd. Voor de stumpers onder u: hier komen de Moezel en de Rijn bij elkaar.
Leuk om precies in de bocht te staan en goed het verschil in water te kunnen zien. Om nog wat van Koblenz te leren gaan we als toeristen in het treintje met een rondrit door de stad.
Toch weer geleerd dat er er in WO II 80% van de stad is verwoest. Voor de oorlog woonden er 20000 mensen en nu nog maar 5000. Dat snap ik als er zo veel (souveniers) winkels zijn.
Bij vertrek moeten we een beetje tussen de motoren en auto's laveren. Ineens hoor een vreemde zucht? Ik kijk om: ligt Rob z'n motor op z'n zij en Rob ernaast. Gelukkig komt er snel een aardige Duitse man aanlopen om te helpen. Ik weet zeker dat de beste man nu nog pijn in z'n rug heeft. 380kg omhoog tillen das ene goeie veur dn Olympische Speulen

• 28 Juli 2014 - 19:25

Leny:

Nou ja zeg...Rob toch...Ego nog heel ?
    Kwam vast door ,t warme asfalt...

• 30 Juli 2014 - 12:16

Erica:

Niet al te veel schade hoop ik

• 09 Augustus 2014 - 15:06

Mieke Van Veen:

Nee hoor helemaal niets. Die oceaanstomer valt niet helemaal op zn kant. Anders krijg je hem helemaal nooit meer rechtop!