Doden komen tot leven - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Mieke Veen - WaarBenJij.nu Doden komen tot leven - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Mieke Veen - WaarBenJij.nu

Doden komen tot leven

Blijf op de hoogte en volg Mieke

17 Augustus 2014 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Inmiddels weer 2 dagen verder. Op zaterdag 120 eters én live muziek. Fransen die Engels zingen, het blijft leuk! Het is net of je kijkt naar Allo Allo The Musical. Na het 4 gangen menu + koffie + champagne houden wij het om 00.30 voor gezien. De muziek gaat nog wat uurtjes door maar dat stoort niet als je in je tentje ligt.

20 jaar geleden begon Willem S. met zn vrouw en dochter en zoon Andre de mc Touche, later werd dit Route99, omdat het aan de weg D99 ligt. Na een jaar ging zn dochter met heimwee terug naar Nederland. Na een paar jaar ging Willem aan de haal met een 25 jaar jongere Française en scheidde dus van zn vrouw. Willem begon aan de "tweede leg" en verkocht de camping. Zoon Andre bleef en stond nog steeds in de keuken en kon heerlijk koken. Uiteindelijk stopte ook Andre ermee en kwamen er steeds andere eigenaren in. Wat niet altijd een succes bleek te zijn.
Toen wij dit jaar op de mc in Crest stonden hoorden wij dat Andre door een motorongeluk om het leven was gekomen. Pfff wat een verhaal en wat kan het leven raar lopen na 20 jaar....
Tijdens het jubileumfeest van 20 jaar Touche/route99 komt er lange man binnen waarvan ik denk, hé die ken ik. Ook hoor ik hem Nederlands praten. Op een gegeven moment, als de muziek stopt en je dus weer normaal kan praten, vraag ik hoe hij heet. Hij heet Andre!!!
Ik vertel hem dat het verhaal de ronde doet dat hij dood is. Hij moet er erg om lachen, knijpt zichzelf in z'n arm en zegt: "nee hoor spring levend" Ook zegt hij dat hij in ons ook iets bekends zag. Toen ik zei wie wij zijn en dat wij hier meermalen waren geweest wist hij het weer.
Toch raar hoe zo'n verhaal de wereld in komt.....

• 19 Augustus 2014 - 10:06

Pluk:

een leuk en bijzonder verhaal Mieke.