13 augustus - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Mieke Veen - WaarBenJij.nu 13 augustus - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Mieke Veen - WaarBenJij.nu

13 augustus

Blijf op de hoogte en volg Mieke

13 Augustus 2014 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Er is leven na de bocht. Zo gisteren minstens 4x dood gegaan! Gelukkig bidt mijn moeder iedere voor ons anders was het vaarwel met ons......
Vanaf Lunas om 10.00 vertrokken met als doel richting Clermont Fd. Het begon als mooie rit met veel bochies en mooie uitzichten. Nog nooit hebben wij gereden met zeer zware wind. Geen neerslag alleen maar veel en harde wind. Dan wordt het motorrijden toch ineens héél anders! Daar waar je normaal een bocht zou inhangen komt er steeds een enorme windvlaag met als gevolg dat je motor zich rechtop richt. En als je motor zich opricht dan.....juist ja dan ga je rechtdoor. Pffff das nog harder werken dan een off road cursus. Dan is ineens zo'n uitzicht zonder vangrail of iets niet zo mooi meer want dan rij je er recht op af. 40/50 hebben we gereden door de bergen en midden op de weg om de plotselinge uitwijkingen op te kunnen vangen. Ook daalde de temperatuur enorm zelfs tot 12 graden! Tijd dus om te stoppen om een vest aan te doen en de doorwaai handschoenen te vervangen voor iets warmers. We hebben het droog gehouden ook in de broek

• 19 Augustus 2014 - 09:18

Jet:

Gelukkig heb je dit ook weer overleefd. Wel mooi daar op het hoogste punt, ik ken de weg.

• 19 Augustus 2014 - 12:03

Bert:

Stoer hoor. Wanneer zijn jullie weer in NL?

• 20 Augustus 2014 - 11:41

Mieke Van Veen: