Eten en drinken in de USA - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Mieke Veen - WaarBenJij.nu Eten en drinken in de USA - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van Mieke Veen - WaarBenJij.nu

Eten en drinken in de USA

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Ridgecrest

Het eten en drinken van mens en motor geeft even wat toelichting. Hier is over nagedacht!
Als de motor dorst heeft dan rij je naar een pomp. Daar moet je eerst betalen en pas dan kan je tanken. Dus of met je creditkaart aan de pomp. Zodra je de sluf terug hangt krijg je een bon. Simpel. Maar als je creditkaart het niet doet omdat wij geen pincode van 5 cijfers hebben, ga je naar binnen. In ons geval geven we 20 dollar af en geven het pompnummer door. Rob voor 10 dollar en ik voor 10 dollar. Klaar. Maar als we samen vol zitten bij 15 dollar ga je weer naar binnen en krijg je 5 dollar terug. Hoe simpel kan het zijn.
Een benzine pomp is op zich al een hele leuke belevenis / ervaring. Ze verkopen er van alles. Ducktape, immodium, advil, aleve, tandpasta, Iphone onderdelen, koffie, broodjes, souveniers, soft drinks. Maar voor de drankjes geldt ook weer: eerst betalen en zeggen welke maat, small is hier al een halver liter, je krijgt een beker mee en je kan "tanken". Als je je beker leeg hebt voor 1.29 ga je gewoon nog een keer bijtanken.
In een restaurant wacht je netjes tot ze je naar je plaats brengen. Zo hoort het ook! Je geeft door wat je wil drinken, wij vaak bier, dan halen ze ook meteen alle glazen weg. Pech dus als je zoals wij bij het eten vaak wijn wilen drinken. " I thought you guys drink beer" Als 1 van ons z,n bord leeg heeft of z,n bestek in de parkeerstand legt halen ze dat bord vast weg. Als het andere bord weg gehaald is vragen ze nog of je desert of coffee wil. Wij meestal niet. Dan komt ook hup meteen de rekening. Dus mocht je nog eventueel een biertje willen dan heb je pech.
Betalen en weg wezen. Het Engelse woord voor natafelen weet ik niet. Of bestaat dat woord niet?
Bij mc donalds of iets soort gelijks geef je je bestelling door en kan je zelf je soft drink gaan tanken en daarna zovaak terug gaan om bij te tanken als je maar wil. Als we dat systeem door hebben vullen we de bidon flesjes steeds met ijs en water uit de kraan. Wat by the way goed te drinken is. Soms een chloor smaakje maar das goed voor de ingewanden?
Een sandwich bestellen bij bijv subway is ook erg leuk. Brood, welk brood, 5 soorten! Normaal of footlong, Meat, chicken, etc. beleg. Nou dan komt het, welke kaas, welke groente (sla, tomaat, komkommer, pepers, augurk, ui, olive,) klaar. Nee hoor, welke saus, 6 soorten. Pepper/ salt? Chips, cookies?
Keurig ingepakt ook als je het binnen opeet.
Dan krijg je dus een heerlijk belegd broodje waar je de hele dag vol van zit. In combi met cola, small is vaak al een halve liter. Als ik thuis ben moet ik maar eens naar een tandarts. Want al die cola kan niet goed zijn voor het gebit........

• 06 Augustus 2012 - 20:55

Liek:

Die subways die ken ik wel,
    Tuna zijn favoriet
    Skip all the vegies

• 06 Augustus 2012 - 22:02

Oma Toos:

Grappig Miek, wat je over dat eten, drinken en tanken schrijft. Groetjes